婚禮誓詞 想不到嗎?緁作婚禮推薦給你

西式婚禮最重要的就是浪漫的 婚禮誓詞 了,告訴對方從今天起,我們要攜手度過每一天。

結婚誓言就像是兩人對婚姻和一輩子的堅定承諾,找最浪漫的方式告訴對方我愛你吧!

婚禮誓詞範本一:

To have and to hold from this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness and in health, to love and to cherish, till death do us part".

“從今以後,不論境遇好壞,家境貧富,生病與否,誓言相親相愛,至死不分離。”

 

 

婚禮誓詞 範本二:

Entreat me not to leave you, or to return from following after you. For where you go I will go, and where you stay I will stay. Your people will be my people, and your God will be my God. And where you die, I will die and there I will be buried. May the Lord do with me and more if anything but death parts you from me.

真誠的懇求上帝讓我不要離開你,或是讓我跟隨在你身後

因为你到哪裡我就跟你到哪裡,因为你的停留所以我停留。

你愛的人將成為我愛的人,你的主也會成為我的主。

你在哪裡死去,我也將和你一起在那裡被埋葬,

也许主要求我做的更多,但是不論發生什麼事情,都會有你我在身邊。

 

婚禮誓詞 範本三:

I take thee to be my wedded husband(wife), to have and to hold from this day forward, for better for worse, for richer for poorer, in sickness and in health, to love, honor, and cherish, ’til death do us part, according to God’s holy ordinance; and there to I plight thee my troth.

我接受你成為我的合法丈夫(妻子),從今以後永遠擁有你,無論環境是好是壞,是富貴是貧賤,是健康是疾病,我都會愛你,尊敬你并且珍惜你,直到死亡將我們分開。我向上帝宣誓,並向他保證我對妳的神聖誓言。

6437-12041511141774

 

婚禮誓詞 範本四:

I(name) take you, name to be my wife, knowing in my heart that you will always be my best friend, my partner in life and my one true love. On this special day, I give to you in the presence of God my promise to stay by your side as your husband,in sickness and in health, in joy and in sorrow, as well as through the good times and the bad.I promise to love you without reservation, to honor and respect you, to provide for your needs the best that I can,to protect you from harm, to comfort you in times of distress, to grow with you in mind and spirit, to always be open and honest with you, and to cherish you for as long as we both shall live.

我(全名)願意娶/嫁你(全名)作為我的妻子/丈夫。我内心知道,你將成為我终生的朋友、伴侣、我唯一的真愛。在這特别的日子裡,在上帝面前,我將我的承諾给你,我承諾,無論是順境或是逆境、富裕或貧窮、健康或疾病、快樂或憂愁,我將永遠在你身旁作你的丈夫/妻子。我承諾,我將毫無保留地愛你、以你為榮、尊敬你,盡我所能供應你的需要,在危難中保護你,在憂傷中安慰你,與你在身心靈上共同成長,我承諾將對你永遠忠實,疼惜你,直到永永遠遠。

 

婚禮誓詞 範本五:

I in the presence of God, take you to be my husband(wife); to have and to hold from this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness and in health, to love and to cherish, so long as we both shall live. All this I vow and promise.

我,在上帝面前宣誓,願意你成為我的丈夫(妻子),從今天開始相互擁有、相互扶持,無論順境或是逆境、富裕或貧窮、疾病或健康都彼此相愛、珍惜,直到死亡才能將我们分開。

 

 

點選我觀看更多  

Website:緁作婚禮顧問

->立即填寫線上預約單 

->成為我們的粉絲-接收更多我們的消息

arrow
arrow

    master-wedding 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()